Auto w potrzebie - jakie części?

zaminu zawodowego. Kierunek ten wybierają osoby o uzdolnieniach matematycznych (ścisłych) gdyż potrzeba tu analitycznego myślenia. Technik mechanik posiada umiejętności, a zatem potrafi: posługiwać się dokumentacją konstrukc

Auto w potrzebie - jakie części?

Zawód - technik mechanik

Technik mechanik ? tytuł nadawany absolwentom szkół ponadgimnazjalnych o profilu technicznym lub policealnych studiów zawodowych po zdaniu zewnętrznego egzaminu zawodowego. Kierunek ten wybierają osoby o uzdolnieniach matematycznych (ścisłych) gdyż potrzeba tu analitycznego myślenia.

Technik mechanik posiada umiejętności, a zatem potrafi:

posługiwać się dokumentacją konstrukcyjną , technologiczną i eksploatacyjną
dobierać materiały narzędzia maszyny i urządzenia do realizowania zadań
stosować podstawowe metody obróbki i łączenia materiałów podczas wytwarzania oraz napraw maszyn i urządzeń
mierzyć podstawowe wielkości fizyczne i geometryczne
konstruować proste obiekty mechaniczne
opracować dokumentację podstawowych procesów technologicznych
oceniać stan technicznych obiektów mechanicznych z wykorzystaniem metod i diagnostyki technicznej
sporządzać harmonogramy prac, obliczać ich pracochłonność i koszty
przestrzegać i wdrażać normy dotyczące zapewniana jakości produkcji wyrobów i świadczenia usług
stosować przepisy prawa dotyczące wykonanych zadań zawodowych
przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej BHP oraz ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych
udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Technik_mechanik


Układ chłodzenia

Układ chłodzenia silnika spalinowego ? układ, którego zadaniem jest zapobieżenie wzrostu temperatury silnika ponad maksymalną (do 150 °C) oraz utrzymanie jej w optymalnym zakresie 90 °C do 100 °C. Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia jest niezbędne dla osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy. W razie braku chłodzenia następuje szybki wzrost temperatury zasadniczych elementów silnika, co skutkuje pogorszeniem smarowania (utrata własności smarnych oleju i jego spalanie), występowaniem przedwczesnych zapłonów (samozapłonów) mieszanki, wreszcie nadmiernym rozszerzeniem termicznym tłoka w cylindrze, co zwykle kończy się jego zatarciem. Zbyt niska temperatura pracy również nie jest wskazana - m. in. pogarszają się wówczas warunki odparowania paliwa, co zakłóca proces spalania i może powodować podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Praca w niskiej temperaturze może także prowadzić do tzw. spłukiwania oleju z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.

Układy chłodzenia silników spalinowych generalnie można podzielić na dwa zasadnicze typy ? bezpośrednie i pośrednie. Układ chłodzenia nazywamy bezpośrednim, gdy do chłodzenia wykorzystywane jest powietrze bezpośrednio owiewające cylindry i głowicę silnika. Układ nazywamy pośrednim gdy ciepło odbierane jest za pomocą przepływającej przez kanały wewnątrz korpusu silnika cieczy chłodzącej. Wyjątkowo chłodzenie w układzie pośrednim zachodzić może przez odparowanie wody, którą trzeba wówczas bardzo często uzupełniać (tzw. układy otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego


Elementy autoalarmu

pilot ? otwiera i zamyka centralny zamek, uzbraja system autoalarmu, wywołuje funkcję panic (odstrasza potencjalnego złodzieja, gdy ten manipuluje przy samochodzie), włącza funkcję lokalizacji pojazdu na parkingu,
centralka alarmowa (sterownicza) ? element odpowiedzialny za prawidłowość funkcjonowania autoalarmu (odczytuje sygnały z czujników alarmowych i uruchamia urządzenia sygnalizujące),
syrena alarmowa ? emituje dźwięki sygnalizując włamanie do samochodu,
czujnik spadku napięcia ? wykrywa spadek napięcia w instalacji alarmowej (np. włączone podświetlenie kabiny lub ruch siłowników zamka centralnego),
czujnik ruchu wewnątrz pojazdu ? rozpoznaje ruch wewnątrz pojazdu (gdy aktywny jest autoalarm); stosuje się jednocześnie kilka czujników ruchu (ultradźwiękowe); sonda (nadajnik i odbiornik jednocześnie) odbiera sygnały od czujników ruchu (szyba przednia, boczna i tylna); zakłócenie w wytworzonym polu ultradźwiękowym (np. wybicie szyby lub wrzucenie przedmiotu) automatycznie włącza sygnały alarmowe,
czujnik uderzeniowy ? reaguje na uderzenie w stojący pojazd; funkcja prealarmu ? emitowany jest sygnał dźwiękowy ostrzegawczy bez uruchamiania syreny alarmowej,
czujnik ruchu samochodu ? zabezpiecza pojazd przed nieuprawnionym odholowaniem lub podniesieniem. Są to zazwyczaj czujniki pochylenia albo kątowe (uruchomienie autoalarmu powoduje zapisanie aktualnego położenia pojazdu). Niekontrolowana zmiana ? traktowana jako odstępstwo od zadanego stanu ? powoduje uruchomienie sygnalizacji alarmowej (sygnał dźwiękowy lub sygnały optyczne świateł mijania lub kierunkowskazów),
immobiliser ? elektroniczne zabezpieczenie przed uruchomieniem pojazdu (klucz kodowy lub transponder umieszczony w pilocie),
układ przeciwporwaniowy ? (z ang. anti-hijack system) ? w przypadku uprowadzenia pojazdu przez nieuprawnioną osobę pojazd zostaje zatrzymany (np. kradzież metodą na stłuczkę lub kółko; nieświadomy niczego kierowca wychodzi na zewnątrz, zostawia kluczyki w stacyjce; w tym czasie napastnik wsiada naprędce za kierownicę i odjeżdża w siną dal; inny przypadek ? kierowca zostaje siłą wyciągnięty z pojazdu); funkcja jest resetowana za pomocą ukrytego przycisku lub podanie kodu, który zna właściciel/kierowca pojazdu. Wraz z uruchomieniem silnika układ ten jest aktywowany. Każdorazowe otwarcie, a następnie zamknięcie drzwi (np. konieczność otwarcia bramy wjazdowej na posesję lub do garażu) wymaga naciśnięcia ukrytego przycisku lub podania kodu; jeżeli kierowca tego nie uczyni, włącza się sygnał ostrzegawczy; po przekroczeniu określonego czasu (np. 30 sekund) samochód zostaje unieruchomiony.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autoalarm