Jak wybrać przedszkole?

a plastyczne, w trakcie których wykorzystywane są kredki i flamastry, a także farbki i plastelina. Dzięki temu dzieci poznają właściwe proporcje ciała człowieka i starają się wyrażać swoje emocje. Psychologowie zgodni są co do teg

Jak wybrać przedszkole? Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Akcesoria wykorzystywane przez dzieci w trakcie zajęć plastycznych

W przedszkolu organizowane są zajęcia plastyczne, w trakcie których wykorzystywane są kredki i flamastry, a także farbki i plastelina. Dzięki temu dzieci poznają właściwe proporcje ciała człowieka i starają się wyrażać swoje emocje. Psychologowie zgodni są co do tego, że młodsze dzieci wszystkie swoje emocje przelewają głównie na papier w tworzonych przez siebie rysunkach. Dlatego dobra przedszkolanka powinna umieć odczytywać emocje dzieci towarzyszące im w trakcie malowania swoich prac i na tej podstawie wyrabiać sobie opinię o domu, w którym dziecko się wychowuje. Tematyka zajęć plastycznych może być przeróżna, od rysunków dedykowanych dla rodziców po własne pomysły na ciekawe rysunki. Dzięki temu dzieci będą mogły rozwijać swoją wyobraźnię.


Dostosowanie urządzeń do potrzeb dzieci

Przedszkole może zostać założone przez osobę, która posiada już jakieś doświadczenie w pracy z dziećmi, a jednocześnie potrafi kierować pracą innych osób. Dyrektor przedszkola będzie odpowiedzialny za dobre wyposażenie budynku przeznaczonego dla dzieci oraz za dostosowanie wszystkich urządzeń znajdujących się w przedszkolu do ich potrzeb. Chodzi tutaj głównie o to, aby urządzenia sanitarne posiadały taką wysokość, która pozwoli dzieciom na swobodne z nich korzystanie. Na wyposażeniu przedszkola znajdują się również stoliki i krzesełka, zestawy kuchenne i sztućce oraz akcesoria dziecięce służące do zabawy. Dyrektor musi pamiętać, że co jakiś będą odbywały się w przedszkolu wizytacje, oceniające sprawność jego działania.


Historia przedszkoli

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole